De Kruisvereniging Zevenbergen-Langeweg

Van Mansfeldstraat 8
4761 JS  Zevenbergen
info@kvzevenbergenlangeweg.nl
Om gezond, fit en mobiel te blijven is het - naast voldoende rust en een gezonde voeding - erg belangrijk om te blijven bewegen, zeker als de jaren mee gaan tellen. Samen met anderen sporten zorgt voor gezelligheid en extra motivatie!

Zwemmen met Kruisvereniging-korting

Omdat bewegen in het water minder zwaar is dan andere vormen van beweging, is het voor leden van de Kruisvereniging mogelijk diverse zwembaden in de regio te bezoeken tegen gereduceerd tarief. Zie voor de mogelijkheden en tarieven de site van de Kruisvereniging Noord-Brabant.
Voor leden van de Kruisvereniging Zevenbergen-Langeweg is een speciale kortingsregeling van kracht voor het Aqua'Vitaal programma op donderdagochtend in Zwembad De Niervaert te Klundert (3 mogelijkheden: van 09:30 - 10:15, van 10:15 - 11:00 of van 11:00 - 11:45). Aqua'Vitaal is bewegen op muziek in het ondiepe water op een effectieve en veilige manier onder begeleiding van een gediplomeerd instructeur. Hierbij wordt rekening gehouden met lichamelijke mogelijkheden en beperkingen. Maar het is ook mogelijk om dan banen te zwemmen of maar een beperkte tijd mee te doen met het beweegprogramma!

Leden van de Kruisvereniging woonachtig in Zevenbergen of Langeweg ontvangen 60% korting op de kosten van een Aqua'Vitaal jaarkaart (exclusief busvervoer); leden uit de overige woonplaatsen ontvangen 30% korting. Dit verschil in korting moeten we helaas maken omdat we alleen voor de leden uit Zevenbergen en Langeweg een aanvullende financiële bijdrage van (de lokale afdeling van) de Kruisvereniging ontvangen. Het staat u natuurlijk vrij uw eigen lokale Kruisvereniging tot een extra bijdrage aan te sporen …

Ook gezond bewegen in het water? Meld u dan vandaag nog aan!

Naam lid Kruisvereniging
Postcode en woonplaats
e-mail adres
Lidmaatschapsnummer
Telefoonnummer

Wist u dat er in Zevenbergen al bijna 25 jaar een fietsclub voor senioren is?

Iedere week kan men op maandagmiddag en woensdagmiddag een prachtige fietstocht maken. Op maandagmiddag wordt er ca. 35 km gefietst en op woensdagmiddag ongeveer 25 km. Er wordt bijna door iedere deelnemer op een e-bike gefietst, waardoor deze afstanden goed haalbaar zijn. Ook is er altijd een "koffiestop” tijdens de tocht, waardoor men weer nieuwe energie kan opdoen. Het vertrekpunt is op het plein voor het gemeentehuis en we vertrekken altijd om 13.30 uur.
Ook worden er ieder jaar 2 of 3 dagtochten georganiseerd. Deze zijn ca. 65 km lang en worden in het voorjaar en zomer gehouden. Er wordt dan uiteraard ook voor een lunch gezorgd. Tevens zijn er tijdens deze dagtochten minimaal drie stops.

Heeft u als senior (man, vrouw of echtpaar) ook zin om in beweging te blijven door te fietsen, kom dan op een maandag of woensdag naar het vertrekpunt en fiets mee! Bevalt het goed en wilt u meerdere keren meefietsen, wordt dan lid van de fietsclub. Voor de contributie hoeft u het niet te laten; die bedraagt slechts € 17,50 per jaar.

Hopelijk mogen we u snel begroeten voor een fietstocht!

Meer Bewegen voor Ouderen (MBvO)

Bent u op zoek naar een leuke en gezellige manier om in beweging te blijven? Denk dan eens aan het speciaal voor senioren ontworpen beweegprogramma van Meer Moerdijk. Onder professionele begeleiding van ervaren trainers bereikt u met plezierige en laagdrempelige oefeningen een verbeterde flexibiliteit, kracht en balans. Zie voor nadere informatie de site van Meer Moerdijk.

Maar om gezond te blijven is sociaal contact net zo belangrijk als bewegen! Daarom organiseert de Kruisvereniging Zevenbergen-Langeweg regelmatig leuke uitjes voor onze leden. Zie hiervoor onze activiteitenpagina.

Maar voor een gezellig praatje of goed gesprek met een kopje koffie en een lekkere lunch kunt u ook naar

de Stoofpot in de Noordhavenkerk in Zevenbergen

Elke tweede en vierde woensdag van de maand zijn de deuren van de zaal achter het kerkgebouw, dat langs de Stoofstraat staat, open. Vanaf 11 uur is er eerst een kop koffie en om 12 uur wordt de lunch geserveerd. Elke keer komen er zo’n 15 – 20 mensen samen voor een gezellige tijd met elkaar. Deelname is gratis voor alle bezoekers, een vrijwillige bijdrage kan in de pot worden gedoneerd en aanmelden is niet nodig. Zie ook de bijlage en de site van de Stoofpot.

De Kruisvereniging Zevenbergen-Langeweg

is één van de dertien plaatselijke kruisverenigingen die samen de Kruisvereniging West-Brabant vormen. Zie voor de voordelen van het lidmaatschap de site van de Kruisvereniging West-Brabant.